Однією з найбільш популярних технік друку є шовкографія, або, як її ще називають, шовкотрафаретний друк. Він дає змогу створювати яскраві та довговічні зображення на різних поверхнях, чи то папір, текстиль, пластик та інші матеріали. Цю технологію широко використовують у сучасній поліграфії під час створення маркетингових матеріалів і аксесуарів.
Основний принцип роботи шовкографії полягає у пропусканні фарби через спеціальну сітку, на якій створено зображення. Ця сітка, натягнута на раму, має мікроскопічні отвори, які пропускають фарбу тільки в ті місця, де вона має бути. Таким чином вдається отримати високу якість друку з чіткими та контрастними лініями.
Ця технологія сягає корінням у стародавню Китайську імперію. Тоді для створення сіток, через які пропускалася фарба, використовувався шовк. Звідси і походить назва “шовкографія”, яка зберігається донині, незважаючи на те, що згодом сітку стали робити з нейлону або поліестеру.
Під час шовкотрафаретного друку важливо врахувати 2 аспекти:
1. Вибір матеріалу для друку. Зазвичай використовуються щільні та гладкі папери, які краще пропускають фарбу та зберігають яскравість кольорів. Для певних цілей може використовуватися дизайнерський папір, а також тканини, пластик, органічне скло.
2. Вибір фарб. Залежно від матеріалу, на якому буде проводитися друк, можуть використовуватися різні типи фарб. Наприклад, для текстилю найчастіше застосовуються спеціальні тканинні фарби, які не бояться прання і тривалий час зберігають яскравість.
Шовкографія є універсальним методом друку, який підходить для будь-яких матеріалів і має високий ступінь стійкості. Трафаретний друк має гарну точність і може використовуватися для втілення найскладніших дизайнерських рішень з великою кількістю дрібних деталей. Крім того, ця технологія є економічним і швидким способом друку великих тиражів.
Завдяки своїм перевагам, шовкографія знайшла широке застосування в різних галузях в особистих і комерційних цілях. Цю універсальну технологію використовують у виробництві брендованих товарів, стікерів, листівок, мерчу, посуду, фірмових плакатів, табличок і різноманітної рекламної продукції. Якісні друковані вироби привертають увагу і залишають позитивне враження.